Monday, May 10, 2010

selamat lah semua!

selamat pagi korang..
selamat hari senin..
n x terlmbt nk aku ucpkn
selamat hari ibu..kepada ibuku n ibu² diseluruh dunia =)
....
alhamdulillah sehingga hari ni aku dpt melihat wajah mak lagi
bukannye ape, pagi sabtu ri tuh mak tibe- tibe sakit.
sakit perot yang mengerang teramat
pkol 6.15am cmtu
"dik, bangon mak sakit perot"along panggil
aku yg dh sememangnye bangon sbb baru lpas solatteros g blik mak.
tgk mak tgh mengerang smbil pegangperot die.
"mak, kenape? sakit kat mana?"
aku dah risaw.. npe tetibe je mak sakit cmnih.
sebelom nih mak x pernah pon sakit smpai mengerang cmnih,
aku ambik minyak panas yang ade aku sapu kat perot kt mak.
mak mengerang lagi.. =(
lpastu aku amik air zam-zam selawat 3x sapu kt perot mak
tapi x jugak lega sakit perot mak.
abah plak x balik2 dari suraw lagi,suroh mak ke klinik die xnk.
aku pon sapu lagi ubat pnas kt perot mak
abg ipar aku g petronas bli eno.
mcm² aku suruh mak bwat.. lpastu die lega kejap lpas
aku bg die minum eno. rupe2nye mak skitsbb angin dh masuk dlm perot.
lps tu mak mengerang sakit blik
tpi xseterok tadi, n die kate die nk tido
aku pon biarjela mak nk rehat, nasib abah dah blik dr surau
alhamdulillah aku bgon pagi tuh, tgk mak dh pulih seperti sedia kala
syukur ya Allah, kau pjgnkn lagi usia ibuku.
....
mase mak sakit tuh, die dh siap ckp no.pin kad bank die
aishh.. mak nih. jgnlah ckp cmtu.. sebak dada nih.. aku xtaulah ape akan jadi andaikate Allah nk tarik nyawa mak aku pagi tuh jugak. entah kemane arah hidup aku andai kate mak pergi pagi tuh. tapi aku mmg bersyukur aku dpt lihat muke mak lagi, n dpt merasai kasih sygnya lagi. terima kasih ya Allah,

utk ibu ku musiah bt ali
sy sgt-sgt menyayangi anda









2 comments:

  1. mami...mak ko masok angin cm2 suh mnum ir halia susu..aku pon kne cm2 gak smpai xleh nk kje..pas2 dkter bg ubt gastric baru kua angin smpai berak cair aku..mlm tdo pkai stokin..jgn mkn tauge+kangkung+timun+nescafe..
    derita skt perot angin..tungku pon xhilang angin 2...

    ReplyDelete
  2. yeke sarah?
    okei2 nnti aku bgtaw mak aku
    petua ko tuh ek.

    ReplyDelete