Saturday, January 8, 2011

selamat malam.

hai selamat malam hari sabtu. hari yang agak risau plus sedeh utk aku hari ini. mulanya cadang nak pergi kenduri kawin member aku punye abang n ade offer dari mak utk ke bandaraya kl menghabiskan duet tetapi akhirnya aku dan mak terpakse menghabiskan masa dekat 5 jam di unit kecemasan hospital putrajaya.al-kesahnya, sedang aku elok tido nganga selepas bergolek-golek lepas subuh nak amik mud tido balik, tibe-tibe mak panggil aku dengan air mata bercurah-curah. sudah, aku tutup mulut bukak mata.

aku: mak, kenape?
mak: pinggang mak sakit, mak angkat grill kt depan tu nk sapu bwh tu. tibe-tibe pinggang mak belah kanan ni sakit. tak bleh berdiri tegak.
aku: laaa yg angkat kenape kan bnde tu berat.
mak: mak nak sapu la. aduhh dik..
aku: takpela mak baring la, org sapu ubt panas ni. kot-kot leh lok sikit.

setelah sejam berlalu, sakit pinggang mak tak elok-elok jugak. terpaksela call kwn maknye mintak tolong hntrkan pegi hospital. abah keje plak tu.n along pon skrg dah duduk umah sewa sndri. so, terpaksala mintak bantuan rakan terdekat.

bayangkan la azabnye 5 jam dekat unit kecemasan tu, nk tggu turn. aku yg tak sakit ni xpela, tapi kesian kt mak, dah la nk duduh payah. masuk jam ke 3 dekat ctu, baru dia panggil. lepastu pergi x-ray sume. dekat pkul 2pm baru setel. alhamdulillah, xde tulang yg patah, xde yg crack pon. doc kate yg sakit tu sebab otot. mak kene rehat banyak-banyak 2,3 minggu ni.

aku bukan boleh mak sakit-sakit ni, risau rase. mase call abah pon air mate dah bergenang-genang.. hoho. risau la mak pon makin tua. isnin ni nk masuk 55 dah pon. aku pon dah x bg mak nk sapu2 umah ke ape. aku ade, biar la aku buat. kadang-kadang bukan xnk buat, tapi kene disuruh aku nih, hehe.

sayangilah ibu dan ayah anda selagi mereka masih ada =)

No comments:

Post a Comment