Tuesday, April 12, 2011

mudah saja..

aku suka buat bende yang memudahkan diri aku,

yela bile bende sume dah setel kerja akan jadik mudah.

bleh spent mase untuk buat kerja yang lain.

contohnye, bile setiap weekend aku

akan gosok baju-baju kerja aku utk aku seminggu,

korang tau kan kerja gomen harusla berpakaian formal.

nasibla i ade koleksi pakaian kebangsaan yang agak berderet. heheh.

tapi aku mase zaman study pon mcm tu. dari matrikulasi lagi.

oleh sebab aku ni dulu kununnya telah terperasan orang kedah

sebab zaman study, dekat 5 tahun kat sane ,

kalau weekend tak jumaat atau sabtu aku mesti gosok baju siap².

mudah kalau ade plans nk meronggeng sana-sini lepastu.

gosok baju bukannye lame kan.

paling lame sejam,paling kejap setengah jam.

tapi kalau mmg weekend tu full dgn aktiviti,

mmg malas lah nk gosok baju utk seminggu.

gosok utk pakai sehari- dua jerk.

tapi aku memang akan ambik jalan yg akan menyenangkan kerja di kemudian waktu.

kalau bangun lambat ker,*tapi setakat ni takde terlajak lagi*

takdela terhegeh-hegeh baru nk gosok baju,ter- punch kad merah ker. takde.

kalau merah tu, mesti bas yg buat hal bukan aku.heheh.

so, korang camne? memang suke gosok baju tiap-tiap pagi ?

atau suke buat kerja yang memudahkan diri sendiri?

3 comments:

  1. aku gosok bila aku nak pakai.sebab tiap kali aku gosok awal2, nnt nak pakai aku rasa dia berkedut lagi.walaupun sikit.

    ReplyDelete
  2. abistu bleh ko pkai tak ke kedut gak mek?

    ReplyDelete
  3. masalahnya first impression tanak kedut.kemudian2 belakang cerita.haha

    ReplyDelete