Friday, April 29, 2011

raya dah ker?

Aish cepat betul mase berlalu kan. pejam celik-pejam celik dah nak end of april dah. Lusa dah bulan 5, dua bulan lagi dah puasa, lepastu raya. ehem ehem jgn lupa ganti puasa korang, masa tak kan tggu kita. tak pasal-pasal - kene ganti berganda nanti. macam aku, alhamdulillah setakat ni aku dah abis ganti awal-awal. masa puasa 6 selalu aku buat. bukan ape, aku kan suka keje yang memudahkan aku. supaya nanti takdela tergopoh-gapah. erm, bile masa makin dekat neh, aku pon makin risau pasal keje.kontrak sampai end of jun. ikotkan macam nak sambung tapi macam nak beralih angin jugak. tapi tak tau la. bukannye tak mintak tempat lain. ade mintak. tapi belum rezeki untuk dipanggil. cuma kalau memang dah tak boleh , last choice aku ialah masuk audit firm.tapi tu lah, entahlah. banyak sangat lah nye kan.perbelanjaan makin bertambah, nak tak nak kene la carik keje yang gajinya cukup untuk menampung perbelanjaan, ade lebih baru bleh enjoi. giteww. haha.

eh korang dah beli baju raya? aku ingat tahun ni tak nak beli byk lah, sebab awal tahun ni je aku dah ade dekat 5 pasang baju. hee :D so igt utk raye tahun ni mungkin aku akan beli 2 atau 3 pasang jerk.ye, mcm famili aku pakaian utk hari raya adalah banyak.biasanya 4 atau 5. sebab sedara mara ramai yang nak diziarahi. lepastu open house lagi. eh tetibe tak sabar plak nak raya. alaa, cakap pasal raya, duit raya tak kumpul lagi.. nak bagi kat mak,abah, mak cik pak cik, anak bersaudara dana nak buah, ades, mampuih. tu la aku nih dok bercerita lagi pasal raya.. aa kene start kumpul dari skrg le. tidak nnti mana mau korek?

oh, minggu ni cuti 3 hari, yeay! isnin cuti gantian untuk hari buruh yang jatuh pada hari ahad. so mane lagilah aku kalau cuti panjang² ni , mestilah pulang ke kampung, tu pon sebab ade knduri arwah pak long. dah setahun rupanya. mase mmg berlalu dgn cepat. rase macam baru je lagi arwah pak long pergi. takpelah yang pergi tetap pergi kan. yang ade ni kite teruskanlah hidup.

so, sampai sini aje lah aku berceloteh, tibe-tibe dtg mood nak menaip dan bercerita kan. jumpe lagi u olls. hiiks.

Assalammualaikum.

alhamdulillah sudah 6 bulan ♥

2 comments:

  1. gila membebel.raya bukan ke lmbt lagi.. dahla cite awal tahun dah ade lima pasang, aku igt cukup dah. sekali nak tambah 2,3 pasang lagi.hampeh je.hahahah

    ReplyDelete
  2. hahah
    mane ade lambt weh, lagi 3 bulan jerk.
    xcukopp, aku kan gelojoh eha ku kn arters mnce cukop 5,6 psg.

    ReplyDelete