Sunday, November 1, 2009

''' dengar chakap saye'''


ptg tdi.. b4 kuar g petro nk li mknn
aku dok luar bilik ti.. aku cakap ngn ti.. "ti cam nk ujan jerk, nk g amik payong la"
pastu ti ckp" x ujan la mi, x yah la bwk payong"
aku pon kaji lagi cuace tu.. tgk belah sane cerah lgi, ermm xyh bwk la..mayb x ujan.
so aku, sab ngn timo pon bergerak la ke petro...
tgh syok² jln nih.. timo rase cam de air mnitik..
" eh ujan la mi" pastu aku pon ckp.." ujan renyai je kowt"
pastu jln la lg kitorg.. tetibe angin kuat...
hamek... ujan disertai ngn angin..nasiblaaaa
xdela basah lencun kitorg neyh.. perjlnn pon dah nk smpai ke cafe petro
timo leh lgi nk stop kat parkng beskal..haih timoo²..nk sampai dah kowt..
then berjln la kitorg laju² tros ke cafe..sambil mengover baju yg ade corak titisan ujan..
dan terpakse tggu dlm 20 minit nk tggu ujan berenti...haih.. apo la naseb badan..

moralnya dcnih ye anak²..bak kate pepatah sediakn payong sblom ujan..xde la kna lari cam muvi industan nntih..hehu

1 comment:

  1. meeeiyyy...heheheeee..
    jgn mare ea...
    btol la...
    bleh jd pkr kaji cuaca nih...;)

    ReplyDelete