Tuesday, April 6, 2010

.ta-kit. lagi.

adakah wap panas dr periuk = minyak panas?.
jawapnnye ya.
sebab semalam aku dah terkena itu wap panas. waaaa!!
aku igt wap panas dlm periuk yg tengah mnggelegak itu = wap panas dlm ketel letrik
critenye bermula a/bila mak mnyuroh aku tgk sayur keladi yg dlm periuk yg tgh di rebus
aku pun mgambil sponge utk mmbuka tutup periuk tuh,
bile aku cbe nk bukk tutop periuk tu
tetibe aku terasa mcm minyak pnas tertumpah atas jari aku,
aku pon lpaskn la tutop periuk tuh,
dgn rase yg agak pedih mndidih di ibu jari,
lpastu aku cube lagi nk angkat tutop periuk tu
pastu perasaan yg sma menusuk kt ibu jari aku lgi
mmg pedih la.. shhh..
aku pon alirkn air paip kt ibu jari.
siyes sakit dowh!
pastu aku ngadu kt mak
then mak plak leh ckp
tu laaa, sblom ni xpernh wut, mmg la xtau wap tu panas.
aishh kne balik la plak kn,halamak!
n hari ni ibu jari aku dah merah-kemerahan akibat wap pnas itu.

♣moralnya: rajin² la wut kejer dapor cik umi oii! =p

No comments:

Post a Comment